Spaans concert op 24 juni

Zondag 24 juni geeft Harmonie Wilhelmina Wolder, onder leiding van Ghislain Bellefroid, een bijzonder concert in de Mercedes-Benz CAC theaterzaal (Gelissendomein 5). Deze muzikale middag, die mede mogelijk wordt gemaakt door de Rabobank als hoofdsponsor van dit concert, ademt Spaanse sferen.
Kaarten à €5,= zijn reeds verkrijgbaar bij bloemsierkunst Maravilha in Wolder of bij café zaal Aajd Vroenhoven aan de Tongerseweg 400.
Het harmonieorkest speelt louter Spaanse werken met als hoogtepunt de Nederlandse primeur voor amateurorkest van het prachtige muziekwerk “Theatrum” – Música para la Escena van de Spaanse componist Martinez Gallego. Hij componeerde dit werk in 2007 voor groot harmonieorkest en heeft hij geschreven voor de herinwijding van het theater ’García Berlanga’ in San Antonio de Requena in Valencia.

De tweede dirigent van Harmonie Wilhelmina Wolder, de Spanjaard Julio Domingo, treedt tevens op met zijn orkest Maastricht Winds. Er zullen bij velen geen belletjes rinkelen bij het horen van de naam van dit harmonieorkest. Dat kan kloppen, want het orkest is pas vorig door Julio opgericht. Het conservatorium beschikte vorig jaar (helaas) niet meer over een harmonieorkest. Julio vond het hoognodig tijd dat hier verandering in kwam. Zo geschiedde: hij richtte het harmonieorkest ‘Maastricht Winds’ op (vorig jaar heette dit nog ‘Spanish Winds’). Op projectbasis komt dit orkest, dat bestaat uit conservatoriumstudenten, samen.

Het thema van hun concert is ‘student life’.

Laat u verrassen en koop snel een kaartje voor maar 5 euro bij harmoniezaal café zaal Aajd Vroenhoven of bij Bloemsierkunst Maravilha in Wolder.