Jubilaris Vincent Eggen

Jubilaris Vincent Eggen is 40 jaar lid van De Blouwe!

Vincent zag het levenslicht aan de overkant van de Maas, maar hij groeide op in Wolder. Ging daar naar de lagere school, werd lid van de scouting en ontpopte zich als een goed verkenner. Naast knopen leggen, spoor zoeken, tentenkamp inrichten en alles wat nog meer bij de scouting hoort, trok hem ook de muziek. Ja, en dan is het in Wolder kleur bekennen en dat werd dus blauw. Hij ging de houtgroep versterken en deed dat zoals een goede scout betaamt met enthousiasme en vol overgave. Na de lagere school trok hij richting Henric van Veldeke College en vervolgens begon hij aan de Katholieke Universiteit van Nijmegen de studie geneeskunde. Na zijn studie in het Gelderse trok hij nog hoger op. Hij belandde in Friesland, waar hij zich in Leeuwarden verder bekwaamde in de algemene chirurgie. Het betere snijwerk dus. Dat vereist precisie en dat is hem wel toevertrouwd. Zo hoog in het noorden was het uiteraard niet mogelijk om wekelijks naar de repetitie in het zuiden te komen. Dat betekende dat de klarinet in afwachting van nieuwe tijden aan de wilgen in het weidse Friese land werd gehangen. Dat diepe zuiden lonkte evenwel nog steeds. Die nieuwe tijd brak aan midden jaren tachtig toen het ABP zijn hoofdkantoor in Heerlen vestigde. Binnen die organisatie waren adviserende medische functies vacant en Vincent zag zijn kans schoon. Terug naar Limburg, maar tegelijk met die terugkeer naar het zuiden beging hij ook een grote blunder: hij ging in de stad van de Winkbülle, Heerlen, wonen. Gelukkig heeft hij na een klein jaar zijn vergissing ingezien en kwam hij terug naar Wolder. In 1993 werd de klarinet weer uit de kast gehaald en kwam hij terug naar de Blouwe. Trouw was hij elke vrijdag aanwezig en musiceerde hij weer vol overgave mee en dat deed hij tot 1996. Toen is hij voorzitter geworden van onze vereniging. Met veel ambitie, gedreven- en betrokkenheid heeft hij deze functie ingevuld. Niets was en is hem te veel voor de Blouw van Wolder. Het jaar 2005, waarin zowel drumband als orkest naar het WMC in Kerkrade ging, was voor hem een tropenjaar. Op beide fronten was hij nadrukkelijk aanwezig en onder het motto “samen Wilhelmina zijn” trok hij vol overgave de kar en met succes. Zijn lidmaatschap van de Blouw bleef overeind en het is niet verrassend dat hij alweer enkele jaren actief deelneemt aan het bestuur van Stichting Gemeenschapshuis Oud Vroenhoven.

Vincent, van harte gefeliciteerd!

Zaterdag 19 november is om 19:00 uur een Eucharistieviering in de kerk van Wolder die zal worden opgeluisterd door een klarinetensemble. Aansluitend is om 20:00 uur de huldiging van onze jubilarissen met aansluitend gelegenheid tot feliciteren en feesten in onze Harmoniezaal.

Tot dan!